Son Yazılar

0531 946 85 75
0212 224 78 98

30 Mart 2013 Cumartesi

Adwords Kalite Puanı Nedir?


Adwords Kalite Puanı Nedir? 



Kalite puanı, reklamınızın performansını analiz etmenin en etkili yoludur. Doğrudan reklamınızın görüntüleneceği yeri, harcandığınız tutarı değiştiren önemli bir etkendir. Kalite puanı yayınlamış olduğunuz reklamın kalitesinden tutunda hesap kalitenize kadar çeşitli faktörlerin bileşkesidir. Nasıl hesaplandığını öğrenmek için “Kalite puanı nasıl hesaplanır?” başlıklı yazımı okuyabilirsiniz.

Kalite puanı yeni açılan hesaplarda doğrudan görüntülenmez. Görüntülemek için Anahtar kelimeler sutunun altındaki anahtar kelimelerin yanında bulunan kutucuğun üzerine gelmeniz gerekmektedir. Sürekli görüntülemek için ise anahtar kelimeler kısmında sutunlar->sutunları özelleştir->Öznitelikler bölümünde gözüken kalite puanını etkinleştir i işaretlemeniz gerekmektedir. Google adwords editör’ de kalite puanını takip etmek için etkili bir programdır. Ayrıca tenscores.com internet sitesinide İngilizce bilen kullanıclar için etkili bir kalite puanı takip ve analiz sitedir.

Kalite puanı, google’ ın filtreleme sistemi gibir. İyi siteyi kötüden, kaliteli reklamı kalitesizden, bileni bilmeyenden ayırır. Sizin hedefiniz her ne kadar 10/10 osla da gerçekte 7/10 başarılı kabul edilmektedir. 4/10 puanına sahip bir anahtar kelime yeşil ile gösterilirken başarılı kabul edilse de aslında aslında rakiplerine göre çok gerilerdedir. Eğer kampanyanızın en etkili kelimelerinde başarı puanınız 4-5 ler’ de ise “kalite puanını nasıl yükseltirim” başlıklı yazımı okumanızı, eğer bir ajansla çalışıyorsanız, “her ajans her firmayla yeteri kadar ilgileniyor mu” başlıklı yazımı, bir adword uzmanı ile çalışıyorsanız, “güvendiğiniz çalışanınız adwords’ te uzman mı?” başlıklı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Özetlemek gerekirse google hesabı oluşturmayı öğrendikten sonra, öğrenilmesi gereken en önemli bölüm kalite puanıdır. Kalite puanı sürekli değişken bir yapıda olduğu için sürekli yüksek tutmak için çalışmalar yapmalısınız. Göreceksiniz ki siz kalite puanınızı yükselttikçe işinizle ilgili daha çok potansiyel müşteriye hitap edeceksiniz.

0 yorum :