Google Reklam Vermek
Google Reklam Vermek
Adwords, Google tarafından reklam verenler için oluşturulan bir reklamcılık sistemidir. Kullanıcılar Google’da herhangi bir anahtar kelime aradıkları zaman sayfanın sağ tarafında veya üst bölümünde Google Adwords dediğimiz Google reklamları belirir. Aranan kelime ile ilgili reklam, arama motorunun en göze çarpan noktalarında ziyaretçilerle gösterilir.
Adwords’ün en büyük avantajlarından birisi de Türk internet kullanıcılarının %98’i Google arama motorunu kullanıyor olmasıdır. Google organik aramalarda üst sıralara çıkmak uzun vadeli ve garantisi olmayan bir işlemdir. Bunun yerine Google Adwords’te kısa sürede organik aramalardan daha başarılı bir konuma ulaşabilirsiniz.
Google Adwords’te hedef kitlenizi , reklamlarınızın gösterileceği bölgeleri, hedef cihazları siz belirlersiniz. Örneğin sadece İstanbul’da faaliyet gösteren bir işletmeyseniz hedef kitleniz İstanbul da yaşayan insanlar olacağından reklamınızı sadece İstanbul’da yayınlayabilirsiniz.
Google Adwords’te kendi bütçenizi istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. Günlük 10TL bütçe ile reklam verebildiğiniz gibi 1000TL ile de reklam verebilirsiniz. Bütçenizi istediğiniz gibi yönetebilirsiniz. Günlük bütçeniz dolduğunda reklamlarınız otomatik olarak durur. Sizden habersiz ek maliyetlere neden olmaz. İstediğiniz saatlerde reklamlarınızı durdurabilir istediğiniz saatlerde devam ettirebilirsiniz.
google reklam vermek
Google Adwords seçtiğiniz ve hedeflediğiniz anahtar kelimelerle ilgili arama yapıldığında reklamlarınızı görüntüler. Bu reklamların görüntülenmesinden Google sizden ücret talep etmez. Ziyaretçiler reklamlarınızı tıkladığı anda maliyet oluşur. Buna “Tıklama Başı Maliyet” (TBM) denir. Anahtar kelimelerinizi tetiklememesini istediğiniz kelimeleri negatif anahtar kelime olarak girebilirsiniz. Böylelikle o kelimeler reklamlarınızı tetiklemez. Örneğin yüksek kesime hitap eden bir saç ekim merkeziniz var. Anahtar kelime google reklam vermek olarak “saç ekimi” kelimesini eklediniz. Eğer “ucuz” kelimesini negatif anahtar kelime olarak eklerseniz Google “ucuz saç ekimi” yazan kullanıcılara sizin reklamınızı göstermez.
Google Adwords kendi içinde sıralama yaparken acık arttırma modelini kullanır. Belirlenen anahtar kelimeyi bir çok müşteri kullandığında müşterilerin kendi aralarında bir rekabet başlar. Google en fazla teklif verenin reklamını daha üst sıralarda çıkarır. Fakat üst sıralarda çıkmak için tek etken bu değildir.google reklam vermek
Google haksız rekabeti engellemek için bir takım kurallar koymuştur. Web sitenizin açılış süresi, site içeriğinin SEO arama motoruna uyumluluğu ve en önemlisi “Kalite Puanı” gibi bir takım etkenler sıralamanız için son derece önemlidir. Kalite puanı düşük olan bir anahtar kelime için rekabet ortamında herkesten fazla teklif verseniz bile en üst sırada çıkamayabilirsiniz, lakin kalite puanınız çok iyi durumda ise rakiplerinizden daha düşük teklif verip en üst sırada çıkma olasılığınız vardır. Kısacası iyi bir kalite puanını Google üst sıralara taşıyarak ödüllendirir.
0 yorum :