Son Yazılar

0531 946 85 75
0212 224 78 98

10 Haziran 2013 Pazartesi

Google Reklam Vermek - Renkler AdWords Reklam Performansını Nasıl Etkiler?

Google Reklam Vermek



Renkler AdWords Reklam Performansını Nasıl Etkiler?


Reklamlarını yerleşimlere hedefleyen reklamverenlerin, değerli tıklamalar ve yüksek sayıda satış sağladığı için tercih ettiği birkaç iş ortağı sitesi mutlaka vardır. Doğal olarak, bu tür sitelerdeki performansınızı artırmak istersiniz. Bunu yapmanın basit bir yolu vardır. Reklamlarınızı iş ortağı sitesinin görsel temasına uygun hale getirmelisiniz. Bununla birlikte, reklamverenlerin çoğu, reklamlarındaki renk ve stillerin kendi açılış sayfalarıyla uyumlu olmasını tercih etmektedir. Bu bazen, ticari markayı çekici bir yolla sunmak amacıyla veya benzer nedenlerle yapılmaktadır. Ancak, bunun böyle olmasının genel nedeni, renk temasının reklam performansını belirgin şekilde etkilemeyeceği yönündeki inanıştır. Bu doğru değildir! Gösterildikleri sayfayla uyumlu renk şemalarına sahip reklamların tıklama oranları, uyumsuz renk şeması içeren reklamların iki katına kadar çıkabilir.

Renk Eşleme



Görüntülü Google Reklam Vermek Oluşturucu aracımız, arka plan rengini, reklam metni rengini, bağlantı rengini ve diğer renkleri hızla değiştirmenizi sağlar. Bu aracı kullanmaktan çekinmeyin. Bunun ön koşulu, reklamların görüntüleneceği sayfanın renk şemasını analiz etmektir. Bu işlem, belli bir sayfada kullanılan renkleri tam olarak belirlemenizi gerektirir. Modern işletim sistemleri ve tarayıcı eklentileri, renkleri tam olarak saptamanıza olanak tanır. Mac OS X'te "DigitalColor Meter" uygulamasını kullanabilirsiniz. Windows kullanıcıları ise ücretsiz ColorPic uygulamasını indirebilir. Ayrıca, benzer işlevler sağlayan Chrome tarayıcısı eklentisiEye Dropper'ı da öneririz. Her iki araçta da fare imlecini, saptamak istediğiniz rengin üstüne getirmeniz yeterlidir. Bu rengin verisi, birkaç olası biçimden birinde sağlanacaktır.

Çoğu reklamveren için bu onaltılık biçimdir. Bu tür bir biçim, altı tane onaltılık sayıdan oluşur. Bu altı sayı, kırmızı, yeşil ve mavi renklere karşılık gelen çiftler halinde gruplandırılmıştır. Görüntülü Reklam Oluşturucu, rengi, renk alanlarından birine manuel olarak girmenizi sağlar.

Deneme Yapma


Google Reklam iş ortağının sayfasıyla olabildiğince uyumlu hale getirmek için, hem arka plan hem de yazı tipi renklerini web sitesinin renk şemasıyla eşleşecek şekilde güncellemeniz gerekir. Yaratıcı bir çalışma yapmak istiyorsanız, İnternet'teki platformlardan birini kullanarak renklerle denemeler yapabilirsiniz. Bu tür platformların en popüler olanı Adobe Kuleruygulamasıdır. Bu araç, bir temel renkten renk paletleri oluşturmanızı sağlar. Benzer, tamamlayıcı veya zıt renklerden oluşan bir renk gamı oluşturabilirsiniz. Bu tür araçlar, çekici renk paletleri oluşturmak için matematik formüllerini kullanır. Efektler sanatsal bir duygudan yoksun olabilir, ancak reklamın daha iyi algılanmasına kolayca destek olurlar.

Böyle bir strateji, reklamverenin reklamı en değerlilerinden az sayıda yerleşime hedeflerken, her bir renk varyasyonu için ayrı bir reklam grubu oluşturmasını gerektirir. Bu varyasyonlarla da deneme yapabilirsiniz (yazı tipi ve reklam renklerini tersine çevirmek gibi). Bunların performansını incelemek için her bir reklam varyasyonunun tıklama oranını hesaba katmanız gerekir.

Berna Akın, Google AdWords Reklam Ekibi

0 yorum :