Son Yazılar

0531 946 85 75
0212 224 78 98

30 Mart 2013 Cumartesi

Google Adwords Hakkında Bilinmesi Gerekenler

google reklam vermek



İş hayatında baş döndürücü bir yarış yaşanıyor. Firmalar daha fazla kar elde etmenin peşinde binbir çeşit strateji deniyor. Günümüzde en önemli silah kuşkusuz reklam! Bütçesi yetenler ulusal bazda yayın yapan tv, gazete gibi ana akım medya kanallarını tercih ediyor. Bütçesi yetmeyenler ise internetin nimetlerinden faydalanıp Google Adwords veya Facebook Ads gibi kanalları kullanıyor. Ve hiç de az olmayan bir kesim ise hala reklamın gereksiz olduğunu düşünüyor. Siz de reklamın gereksiz olduğunu düşünenlerdenseniz okumaya devam etmenize lüzum yok! Çünkü bu yazı yoğun miktarda reklam içermektedir…

Genel olarak Google Adwords‘ün işleyişinden bahsedecek olursak; hedef kitlenize en kısa yoldan ulaşmanızı sağlamak için google botlarının bütün arama sonuçlarını analiz edip neticesinde organik sonuçlara müdahale etmesi esasına dayanır. (Reklamınız organik sonuçların içinde yer alır…) Sektörünüzle ilgili potansiyel müşterilerinizin arama motorlarındaki anahtar kelime performanslarını değerlendiren bu sistem size dikey bir bağlantı zemini hazırlar. Yani reklamınız satışa dönüşebilecek maksimum verimlilikteki kitleye gösterilir. Tabii ki bu dönüşüm için doğru anahtar kelime analizi yapmanız şart. Bu noktada  Google’ın “anahtar kelime aracı”nı da kullanabilirsiniz. Bu araç size potansiyel müşterilerinizin sektörünüzle ilgili yaptığı arama detaylarını listeler. Eğer sektöre hakimseniz bu anahtar kelimeleri tahmin etmeniz ve sitenizin SEO çalışmalarına bu şekilde yön vermeniz zor olmayacaktır.
Reklam Planlaması
Öncelikle potansiyel müşterilerinizin size ulaşabilmeleri için gerekli anahtar kelimelere karar verin.
Bu kelimelerde sitenizin içeriğinin yoğunluğunu değerlendirip gözden geçirilmesi gereken içeriğiniz varsa düzeltin. Aksi takdirde Google reklam çalışmalarınızın adil(fair) olmadığına hükmedebilir. Bu da maliyetinizin artması anlamına gelir. (Eğer sitenizle alakası olmayan kelimeler üzerine yoğunlaşırsanız tıklanma başına maliyetiniz yüksek olacaktır.)
Reklam metninizi yazın ve analiz edin. Bu noktada dikkat etmeniz gereken başlıklar;
Açık ve anlaşılır olmak.
Vurucu bir anlatım belirlemek.
Hedefe yönelik bilgilendirici bir metin hazırlamak.
Abartıdan uzak durmak. (%90 indirim gibi spekülatif başlıklar internet kullanıcısının rağbet etmediği ve güvenilirliği zedeleyen başlıklardır…)
Görsel Reklamlar
Google Adwords’ün bir diğer önemli özelliği mobil gösterim ve görsel ağlardır. Bu noktada seçeceğiniz anahtar kelimeler için çeşitli boyutlarda görsel reklamlar hazırlamanız gerekir. Görsel reklamın en önemli artısı marka bilinirliğini arttırmasıdır. Markanızın çeşitli mecralarda görüntülenmesi firmanıza uzun vadede bilinirlik kazandıracak ve bu da güvenilirliğinizi arttıracaktır… Bu nedenle kampanyalarınızı oluştururken mutlaka görsel ağlarda yer almaya özen gösterin. Ayrıca orijinal görseller kullanıp ziyaretçileri yanıltmayın! ( Mesut Yar görseli kullanıp Samandağı biberi hapı satmaya çalışmak!)
Tıklanma Maliyeti
Google Adwords hesaplarını yöneten ajanslar oldukça yaygındır. Eğer firmanızda bu reklamları düzenleyip takip edecek personeliniz yoksa dışarıdan hizmet almanız gayet mantıklıdır. Bu noktada güvenilir firmaları yine google reklamlarını kullanarak bulabilirsiniz… Fakat bir ajansla çalışıyor olsanız dahi tıklanma başına maliyetinizi minimize etmek en doğal isteğiniz olacaktır. Bu nedenle Google tarafından tavsiye edilen maliyetleri göz önünde bulundurarak ortalama 0,10-0,40 (krş) arası bir bedeli gözden çıkarmanız mantıklıdır. Rekabet düzeyi yüksek kelimelerde bu miktar 1 tl’ye kadar çıkabilir ancak bu aylık periyotta yüksek bir maliyet olarak geri dönecektir…
Reklamları Kurgularken
Anahtar kelime ve hedef linkinizin ilişki düzeyi yüksek olmalıdır.(Örn: Anahtar kelime: Fender fiyatları hedef link: www.alanadı.com/fender)
Eğer düzenli olarak takip edebilecekseniz; tıklanma başına maksimum teklif seviyesini “manuel” olarak girmeniz tavsiye edilir ancak düzenli kontrol edemeyecekseniz otomatik yapmanız daha iyi olacaktır. (Maliyetleriniz biraz artabilir ancak reklamlarınızın düzenli gösterilmesi açısından önemlidir.)
Günlük bütçenizi belirlemeniz ve potansiyel müşterilerinizin lokasyonlarını, internete giriş saatlerini analiz etmeniz gerekir. (Lokasyonu ve gösterim saatlerini kısıtlamak reklam giderlerini minimize etme açısından önemlidir.)
Aylık reklam harcaması sonucunda beklediğiniz trafik, satış, repütasyon ivmesi gibi değerleri belirleyip aylık rapor hazırlamanız gerekir… Bu değerleri analiz etmek firmanızın geleceği açısından çok önemlidir.
Adwords’ün Organik Sonuçlara Etkisi
Ömrünüzün sonuna kadar reklamla trafik veya satış sağlayamayacağınıza göre bir an önce organik sonuçlarda üst sıralara tırmanmanız gerekir. Adwords bu yolda atılan önemli bir adımdır. Reklamlarla sitenize yönlendirilen insanların sitenizden memnun kalması ve tekrar sitenizi ziyaret etmeleri Google tarafından dikkate alınır. “Returning Visitors” oranının yüksek olması organik sıralama açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle reklam olsun diye reklam yapmak yerine SEO faaliyetleriyle eş zamanlı yürütülecek bir reklam kampanyası uzun vadede doğru adım olacaktır. Ayrıca kampanyalarınızı sosyal medya araçlarını kullanarak duyurmanız trafik, kazanç, olumlu repütasyon olarak size geri dönecektir.
Özet
1: Anahtar kelime seçimi
2: Doğru reklam metni
3: Orijinal görsel kullanımı
4: Tıklanma maliyetini minimize etme
5: Reklam/Satış-Trafik ilişkisini raporlama
6: Organik sonuçlarda yükselmeyi hedefleme
Google Adwords‘e giriş için yukarıdaki maddeleri gözden geçirmeniz yeterli olacaktır…

1 yorum :