Son Yazılar

0531 946 85 75
0212 224 78 98

20 Eylül 2013 Cuma

Google Adwords Temelleri - Google Reklam Vermek


Google Adwords Temelleri - Google Reklam Vermek








Google Reklam = Dijital dünyadaki reklam kapınız!

Google Reklam günümüz ve gelecekteki iş hayatının en etkili ve yatırım getirisi en yüksek reklamlarıdır. Google reklamları temel olarak anahtar kelime reklamcılığıdır. Buna TBM (Tıklama Başı Maliyet) reklamcılığı da denir. Google reklamları arama ve görüntü reklam ağlarından oluşur. Arama ağında sadece metin reklamları kullanılırken görüntülü reklam ağında hem metin hem de görsel (banner, video gibi) reklamlar kullanılmaktadır.

İnternette reklam vermek istiyorsanız Google'ın aradığınız ilk ve son şey olması gayet normal çünkü Türkiye'de Google reklamları ile karşılaşmayan internet kullanıcısı yoktur. Google, günümüz ve geleceğin reklam ve pazarlama anahtarıdır.
Neden Google Reklam Vermeliyiz?

• Ölçülebilirdir. Kârı, maliyeti, dönüşüm oranı, performansı ölçülebilir.
• Ayrıntılı yer hedefleme mevcuttur. Ülke, şehir, bölge ve yerel hedefleme vardır.
• Dil hedefleme mevcuttur.
• Yayın saatleri ve günleri isteğe göre ayarlanır.
• Günlük ve aylık bütçenizi istediğiniz kadar seçebilir ve istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.
• Sadece hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Hedef kitleniz dışında hiç kimse reklamınızı görmeyebilir.
• Haklı rekabet vardır ve bu dinamik yapı bu platformun sürekli canlı ve hareketli kalmasını sağlar.
• Ödemelerinizi kredi kartı, EFT veya havale ile yapabilirsiniz.
• Daha iyi yatırım getirisi için derinlemesine optimizasyonu yapılan tek reklam yönetimidir.
Google Adwords ve SEO 
Adwords ve SEO alanlarında global danışmanlık
İster kurumsal bir siteniz, ister e-ticaret alışveriş siteniz veya bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için hazırlanmış bir siteniz olsun, dijital danışmanlık hizmetlerimizle hedeflerinize ulaşacaksınız.
Google Adwords Reklam Ajansı ile:

• Yüksek kalite puanı ve kaliteli yüksek tıklama oranı,
• Yüksek yatırım getirisi ve düşük maliyet,
• Hesabınız için en iyi optimizasyon süreci,
• Kampanyalarınız için etkili, ayrıntılı ve hızlı medya planlama,
• Reklamlarınızın sorunsuz ve başarılı bir şekilde devam etmesi sağlanmış olur.
Google Reklam Vermek için Google Adwords Reklam İletişim.

Adwords reklam alırken aşağıdakilere dikkat ediniz:


• Google Adwords reklam bütçe paketlerini kullanmayınız!
• Google Adwords resmi kullanıcı paneli adwords.google.com.tr adresini kullanıyor olunuz!
SEO ile:

• SEO hizmetlerinde en iyi kurumsal hizmeti alırsınız.
• Anahtar kelimelerinizde Google'da en ön planda olursunuz.
• SEO'da kalıcı başarı elde edersiniz.
Google Adwords Ödeme
Kredi Kartlı Ödeme Sistemi: Kredi kartıyla ön ödemeli veya sonradan ödemeli olarak ödemelerinizi direkt Google’a yaparsınız.
Kredi Kartsız Ödeme Sistemi: Aylık faturalandırma yöntemi ile tek bir EFT ödemesi ile geçmiş ayın toplam bakiyesini Google'a ödersiniz
05:01 0

Google Reklam Vermek - Google Adwords Reklam Endüstrisi


Google Reklam Vermek - Google Adwords Reklam Endüstrisi 

Google Reklam konusunda gün geçmiyor ki yen bir firma, yetkili olduğunu söyleyip kapıdan giren insanlar türemesin.
Günümüzde biraz bilgisayara yatkın olan herkes Google Reklamları konusunda bilgi sahibi olabileceği konusunda yanlış bir kanı oluşturmaktadır. Google reklamları herkes tarafından açılabilir defalarca söylediğimiz gibi fakat herkes tarafından yönetilemez.
İnternet üzerinde firmaların büyüğü küçüğü olmaz, kapsamlısı kapsamsızı olmaz, doğrusu yanlışı olmaz. İnternette merdiven altı iş yapan bir firma hatta şahıs bile kendini holding gibi gösterebileceği gibi isim yapmış bir holding de sıradan bir çalışmayla farkını ortaya koyamayabilir. Son kullanıcıların önünde hazır reklamlar, doğal arama sonuçlarıyla beliren firmalar vardır. Dolayısıyla bir kere satın alacağı ürün ya da hizmet için işin ehlisini araştırma gereği duymayabilir. Dolayısıyla reklam biçiminiz ve web siteniz insanlara uygun değilse o an kaybetmiş olabilirsiniz. Belki de sizi fiyat sormak ya da teklif almak için aramaya tenezzül etmeyecek belki de görmezden gelecektir.
Dolayısıyla web sitesi tasarımı konusunda olsun Google Reklam vermek ’ larının yapılış ve yayınlanış şekline göre olsun işini bilen ve kökü sağlam temellere dayanan bir firmayla çalışmak doğru olandır. Fakat piyasada bu iş için bulunanların çoğu bilgi açısından yetersiz. Yetersizliklerini kapatmak için de mantık dışı promosyonlarla güven kazanma ve müşterileri ellerinde tutma yoluna girmektedirler.
Google yeni açılan reklam başına her firma için tek sefere mahsus 100 TL’ lik promosyon verir ve bunu o reklam veren firma için tekrarlamaz. Bu verilen 100 TL’ nin amacı da insanların Google tarafından görevlendirilen yetenekli bir firma aracılığıyla bütçelerini zorlamadan ilk etapta Google Reklam vermek konusunda fikir edinmeleri ve rekabet piyasasında yerlerini alıp müşteri trafiklerinİ artırmaları içindir. Bu süre zarfında Google Reklam’ larından geri dönüş alan firma kazançlı çıkacağını düşüneceğinden zaten reklama devam edecektir. Yeni bir promosyona ihtiyaç duymaz.



Google Reklam Vermek Nasıl Yapılır?

Google tarafından verilmeyen bu ekstra promosyon ve imkanlar reklam firmaları tarafından kesinlikle verilemez.
Piyasada duyurulan her 500 TL’ lik ödemeye 100 TL’ lik reklam bütçesi hediye, bir senelik reklam giderinizi peşin yatırın ev hediye edelim vaadleri doğru olabilir. Söyledikleri gibi size bu imkanları sağlayabilirler fakat kendilerinden veremeyecekleri için o hediye sandığınız hizmetler aslında kendi verdiğiniz paranın içine yedirilmiş şekilde size sunulmaktadır. Bu tarz hizmet verdiğini söyleyen firmalar sizden reklam için harcayacaklarını söyleyip aldıkları paranın bir kısmını kar olarak kendilerine ayıran, varsa verdikleri paneli de kendileri doldurarak sizlere sunan firmalardır.
Google, bir seferliğine yeni reklam açan ya da açılması için bir firmayla anlaşan müşteriye 100 TL’ lik reklam tanıma promosyonu verir. Onun dışında Google peşin çalışır. Ancak parası olan reklam yapabilir. Google’ ın sağlayamadığı hizmeti de insanlar ya da reklam ajansları size hiç sağlayamaz. Dolayısıyla daha önce de söylediğimiz gibi aldığınızı sandığınızı ekstra reklam bütçeleri aslında sizin verdiğiniz bütçenin içine yedirilmiş olarak sunulan reklam bütçeleridir.
04:59 0

22 Temmuz 2013 Pazartesi

Google Reklam Vermek - Google Reklamları

Google Reklam Vermek - Google Reklam


Google Reklamları her bütçeye her keseye hitap eden, hiçbir maliyet sınırlaması olmayan bir reklam platformudur. Diğer reklamlardan farkı ise “ziyaretçi hedefli” olmasıdır. Nedir bu ziyaretçi hedefli google reklamları ?
Ziyaretçi hedefli google reklamları; reklamlarınızı sadece istediğiniz kriterlere giren ziyaretçilere gösterilmesidir. Bunu kısaca bir örnek ile anlatıcak olursak, bir perde firması işlettiğimizi düşünelim. İnternette herhangi bir siteye banner tarzı reklam verirsek, reklamlarımızı sadece o siteye giriş yapan ziyaretçiler görür. Geri dönüş olarakta her türlü ziyaretçi sitenizi ziyaret edebilir. Bu ziyaretçilerden kaş kişi perde satın alır ? Tartışılır.. Google Reklam Vermek bu durumda devreye giriyor ve yayıncılara kelime bazlı reklam imkanı sunuyor. Perde satın almak isteyen bir ziyaretçi Google’de “perde firmaları” diye aratır ve Google Reklam perde firmaları kelimesinde öncü olan siteleri ziyaretçiye sunar. Ziyaretçi bu sayfalardan herhangi birine girer ve perde ihtiyacını karşılar. Bu durumda ziyaretçinin giriş yaptığı firma sitesi kazanç sağlamış olur. Kazanç sağlayan site maliyet olarak ortalama 0,5 TL gibi bir ücret öder. Sonuç olarak çok düşük maliyetle yüksek kazanç elde edilmiş olur.
Aşağıdaki videoyu izleyerek Google Reklamları hakkında kafanızda daha net bir şekil oluşturabilirsiniz.



Google Reklam Vermek AdWords, Google'ın ana gelir kaynağı olan reklam teknolojisidir. AdWords ile Google arama sonuçları sayfalarında ve Google içerik ağında tıklama-başı-maliyet (CPC) ile reklam satın alınabilir.
Arama sonuçlarında yalnızca metin reklamlar gösterilir. Bu reklamlar en fazla 25 karakterlik bir başlıktan ve 35'er karakterlik iki açıklama satırından oluşabilir. İçerik ağında ise hem metin reklamlar, hem de resimli reklamlar yayınlanır. Resimli reklamların (banner) boyutları IAB tarafından belirtilmiş olan 8 standart ebattır.
Google Reklam Vermek Adowrds internet reklamcılığı ajanslarına destek vererek, reklam verenlerin kolay bir şekilde adwords reklamlarını verebilmelerini sağlar. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bu ajanslara herhangi bir komisyon vermez. Bu ajanslardan çeşitli eğitim ve seminerlerle feed back toplar ve eğitim desteği vermiş olur.


• Sektörünüz ile ilgili müşterilere ulaşarak satış yapabilirsiniz.
• Satış oranınızı yükseltebilirsiniz.
• Düşük maliyetle yüksek kazançlar sağlayabilirsiniz.
• Firmanızı tüm dünyaya tanıtır, marka olmakta öncülük edebilirsiniz.
• Yep yeni müşterilere yelken açabilirsiniz.
• Ürün veya hizmetinizin satış grafiğini istediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz.
• Reklamlarınızı anında durdurabilir, anında yayına sokabilirsiniz.
• Talimat vererek mesai saatleri dışında reklamlarınızın görünmemesini sağlayabilirsiniz.
• Reklamlarınızı ülke bazlı filtreleme ile istediğiniz ülkede yayınlayabilirsiniz.

09:17 0

14 Haziran 2013 Cuma

Google Reklam Vermek

Google Reklam Vermek


Google'da Nasıl Ücretsiz Reklam Verilir?

Bildiğiniz gibi Google ın reklam ağı Adwords'tür.Buradan ücretsiz reklam verebilmek için 7 günü geçmemiş bir hesabınız ve elinizde bir reklam kuponunuz olmalıdır.Affiliate'ler, şirketler,ürün sahipleriinternet üzerinden reklam vermek isteyen herkes Google Adwords google reklam vermek  reklam hizmetlerini kullanır.Çünkü Google'dan başka Türkiyede popüler olan bir arama motoru yoktur.Bu yüzden Adwords'te Türk kullanıcılara çok katı kurallar uygular.Herkese kolay kolay bedava kuponvermez.Başvurursun göndermez.Bunları çözmenin yolları varmıdır?Tabiki vardır...


İlk olarak Google Adwords'e kayıt oluyoruz.Kayıt olduktan sonra ilk reklamımızı uyguladıktan sonra cep telefonumuzdan GOOGLE yazarak 5808'e mesaj gönderiyoruz.24 saat içerisinde hediye kuponumuz geliyor ve reklamlarımız yayınlanmaya başlıyor.80 TL değerindeki bu kuponla ücretsiz  reklamverebiliyorsunuz.

Google Reklam




Fakat dedim ya Adwords'un katı kuralları diye birdaha o cep numarasından, o hesaptan hiçbirşekilde kupon kodu alamıyor ve kullanamıyorsun..Eğer bir Affiliate olma yolunda ilerliyorsanız.Yada internet üzerinden bir ürüne sürekli reklam vermek google reklam vermek zorundaysanız mutlaka reklam maliyetini minimum seviyeye indirmeniz gerekir.Bunu iki şekilde yapabilirsiniz.Adwords hazır hesaplar alırsınız 50 TL öder 100 TL yüklü Adwords hesabı alarak reklam vermeye başlarsınız tabi bunun riskleri vardır..Karşınızdaki nekadar güvenilir? Reklamlarınızı nasıl yayınlayacaksınız? Google sizi tanıyorsa reklamlarınızı nekadar gösterir?



Google herkese 1 defaya mahsus  google reklam 100 TL değerinde kupon veriyor.Adwords Kupon Sırları (Tıkla-İncele) ikinci seçeneğimiz olarak size Google'a 1 kişi olarak değil 1000 kişi olarak kendinizi göstererek 1000 adet belkide daha fazla 100 TL kupon almanın yollarını gösteriyor.Şimdi şöyle düşünün 50 TL verdiniz 100 TL yüklü bir hesap aldınız o hesaptakı bakiye bitince birdaha 50 TL verip yine 100 TL değerinde bir hesap almalısınız.Adwords Kupon Sırları (Tıkla-İncele) 80 TL ödediğinizde size ilk olarak 100 TL değerinde bir kupon veriyor.Daha sonra  2. 3. 4. .... kuponları nereden nasıl bulacağınızı ve kullanacağınızı gösteriyor.Yani sizin cebinizden her defasında değil 1 defaya mahsus 80 TL çıkıyor.Daha sonra Google'dan sürekli ücretsiz reklam vermeye başlıyorsunuz.Adwords Kupon Sırları300 adet satıldığında satıştan kaldırılacağını açıkladı (Buradan İnceleyebilirsiniz)

Google'da ücretsiz reklam verebilmeniz mümkün.Fakat yukarıda anlattığım gibi bunu ya 1 defaya mahsus ücretsiz olarak verebilirsiniz, yada Adwords Kupon Sırları ile İstediğiniz kadar ücretsiz reklam verebilirsiniz.Karar tabiki sizin!

12:01 0

Google Reklam Vermek - Google Adwords Nedir?

 AdWords

Google Reklam Vermek AdWords, Google'ın ana gelir kaynağı olan reklam teknolojisidir. AdWords ile Google arama sonuçları sayfalarında ve Google içerik ağında tıklama-başı-maliyet (CPC) ile reklam satın alınabilir.
Arama sonuçlarında yalnızca metin reklamlar gösterilir. Bu reklamlar en fazla 25 karakterlik bir başlıktan ve 35'er karakterlik iki açıklama satırından oluşabilir. İçerik ağında ise hem metin reklamlar, hem de resimli reklamlar yayınlanır. Resimli reklamların (banner) boyutları IAB tarafından belirtilmiş olan 8 standart ebattır.
Google Reklam Vermek Adowrds internet reklamcılığı ajanslarına destek vererek, reklam verenlerin kolay bir şekilde adwords reklamlarını verebilmelerini sağlar. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bu ajanslara herhangi bir komisyon vermez. Bu ajanslardan çeşitli eğitim ve seminerlerle feed back toplar ve eğitim desteği vermiş olur.


11:49 0

10 Haziran 2013 Pazartesi

Google Reklam Vermek - Renkler AdWords Reklam Performansını Nasıl Etkiler?

Google Reklam Vermek



Renkler AdWords Reklam Performansını Nasıl Etkiler?


Reklamlarını yerleşimlere hedefleyen reklamverenlerin, değerli tıklamalar ve yüksek sayıda satış sağladığı için tercih ettiği birkaç iş ortağı sitesi mutlaka vardır. Doğal olarak, bu tür sitelerdeki performansınızı artırmak istersiniz. Bunu yapmanın basit bir yolu vardır. Reklamlarınızı iş ortağı sitesinin görsel temasına uygun hale getirmelisiniz. Bununla birlikte, reklamverenlerin çoğu, reklamlarındaki renk ve stillerin kendi açılış sayfalarıyla uyumlu olmasını tercih etmektedir. Bu bazen, ticari markayı çekici bir yolla sunmak amacıyla veya benzer nedenlerle yapılmaktadır. Ancak, bunun böyle olmasının genel nedeni, renk temasının reklam performansını belirgin şekilde etkilemeyeceği yönündeki inanıştır. Bu doğru değildir! Gösterildikleri sayfayla uyumlu renk şemalarına sahip reklamların tıklama oranları, uyumsuz renk şeması içeren reklamların iki katına kadar çıkabilir.

Renk Eşleme



Görüntülü Google Reklam Vermek Oluşturucu aracımız, arka plan rengini, reklam metni rengini, bağlantı rengini ve diğer renkleri hızla değiştirmenizi sağlar. Bu aracı kullanmaktan çekinmeyin. Bunun ön koşulu, reklamların görüntüleneceği sayfanın renk şemasını analiz etmektir. Bu işlem, belli bir sayfada kullanılan renkleri tam olarak belirlemenizi gerektirir. Modern işletim sistemleri ve tarayıcı eklentileri, renkleri tam olarak saptamanıza olanak tanır. Mac OS X'te "DigitalColor Meter" uygulamasını kullanabilirsiniz. Windows kullanıcıları ise ücretsiz ColorPic uygulamasını indirebilir. Ayrıca, benzer işlevler sağlayan Chrome tarayıcısı eklentisiEye Dropper'ı da öneririz. Her iki araçta da fare imlecini, saptamak istediğiniz rengin üstüne getirmeniz yeterlidir. Bu rengin verisi, birkaç olası biçimden birinde sağlanacaktır.

Çoğu reklamveren için bu onaltılık biçimdir. Bu tür bir biçim, altı tane onaltılık sayıdan oluşur. Bu altı sayı, kırmızı, yeşil ve mavi renklere karşılık gelen çiftler halinde gruplandırılmıştır. Görüntülü Reklam Oluşturucu, rengi, renk alanlarından birine manuel olarak girmenizi sağlar.

Deneme Yapma


Google Reklam iş ortağının sayfasıyla olabildiğince uyumlu hale getirmek için, hem arka plan hem de yazı tipi renklerini web sitesinin renk şemasıyla eşleşecek şekilde güncellemeniz gerekir. Yaratıcı bir çalışma yapmak istiyorsanız, İnternet'teki platformlardan birini kullanarak renklerle denemeler yapabilirsiniz. Bu tür platformların en popüler olanı Adobe Kuleruygulamasıdır. Bu araç, bir temel renkten renk paletleri oluşturmanızı sağlar. Benzer, tamamlayıcı veya zıt renklerden oluşan bir renk gamı oluşturabilirsiniz. Bu tür araçlar, çekici renk paletleri oluşturmak için matematik formüllerini kullanır. Efektler sanatsal bir duygudan yoksun olabilir, ancak reklamın daha iyi algılanmasına kolayca destek olurlar.

Böyle bir strateji, reklamverenin reklamı en değerlilerinden az sayıda yerleşime hedeflerken, her bir renk varyasyonu için ayrı bir reklam grubu oluşturmasını gerektirir. Bu varyasyonlarla da deneme yapabilirsiniz (yazı tipi ve reklam renklerini tersine çevirmek gibi). Bunların performansını incelemek için her bir reklam varyasyonunun tıklama oranını hesaba katmanız gerekir.

Berna Akın, Google AdWords Reklam Ekibi

07:00 0

8 Haziran 2013 Cumartesi

Google Reklam Vermek - Demografik Özelliklerle Kitlenizi Bulun!


Demografik Özelliklerle Kitlenizi Bulun!



Pazarlamacılar uzun bir süredir, mesajlarını daha iyi bir şekilde uyarlamalarına ve tüketicilere daha alakalı reklamlar göstermelerine yardımcı olması için, farklı basın ve yayın araçlarının kitle yapısını daha iyi anlamaya çalışıyorlar. Bu kitle bilgileri, geleneksel reklamcılıkta olduğu kadar dijital reklamcılıkta da önem taşıyor. Bu nedenle, bir yıldan daha uzun bir süre önce, reklamları yaş ve cinsiyet gibi belirli demografik kategorilere göre göstermenize olanak tanıyan bir beta sürümü kullanıma sunduk.


2011 yılından beri, bu sürümü daha fazla reklamverenin kullanımına sunmak için yoğun şekilde çalışıyoruz.  Pazarlamacılar mükemmel sonuçlar elde ettiler. Örneğin, Blue Nile (Amerikan mücevher şirketi), nişan yüzüğü alma potansiyeli bulunan müşterilere ulaşmak için bir kampanyada demografik özellikleri kullandı ve çevrimiçi görüntülü reklam kampanyalarının ABD'deki ulusal ortalamasından 10 kat yüksek bir tıklama oranı elde etti.

Bugün, bu özelliğin, Türkiye'yi de hedefleyen google AdWords reklam vermek kampanyaları için daha fazla kullanıcıya sunulduğunu bildirmekten mutluluk duyuyoruz. Demografik özellikler bulunduğunuz bölgede kullanılabiliyorsa, Görüntülü Reklam Ağı Sekmesinde Yaş ve Cinsiyet hedefleme olarak görünecektir.

Demografik kategoriler, ilgi alanı kategorileri, yeniden pazarlama,  google reklamları içeriğe dayalı hedefleme ve görüntülü reklam ağı anahtar kelimeleri ile hedefleme gibi diğer AdWords hedefleme özelliklerini tamamlar durumda. Asıl hedef, pazarlama mesajınızı daha da hassaslaştırmanıza ve doğru kitleye doğru reklamla ulaşmanıza yardımcı olmak. Örneğin, yoga malzemeleri satıyor ve çekirdek kitlenizin 25 ile 34 yaş arasındaki kadınlar olduğunu biliyorsanız, kampanyanızda reklamlarınızı ürününüzle ilgilenme olasılığı daha düşük olan kişilere göstermek yerine söz konusu kitleye gösterecek şekilde ayarlar yapabiliyor olacaksınız.

Demografik kategoriler, ilgi alanı kategorilerine benzer bir şekilde çalışır:  Google reklam vermek, yayıncıların sağladığı verileri ve ziyaret edilen Google Görüntülü Reklam Ağı sitelerinin türlerini inceleyerek kategorileri belirli bir tarayıcıyla ilişkilendirir. Diğer ilgi alanına dayalı reklamcılık özelliklerimizde olduğu gibi, kullanıcılar Reklam Tercihleri Yöneticisi üzerinden demografik kategorilerini görüntüleyip düzenleyebilir veya kalıcı olarak, ilgi alanına dayalı Google reklam kapsamı dışında kalmayı seçebilir.

Kitlenizle daha iyi bir şekilde bağlantı kurmanızı hedefliyoruz. Böylece, pazarlama kampanyalarınız daha etkili, reklamlarınız ise tüketiciler açısından daha yararlı olabilir.

Kampanyalarınızda demografik özellikleri kullanmaya başlamak için Google AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edin.

Gönderen: Jon Krafcik, Ürün Yöneticisi
Yayınlayan: Gizem Uygun, Google AdWords Uzmanı

07:27 0